Monday, September 6, 2010

perjanjian seumur hidup (:

bismillah.
mula2 ak nak cerita pasal cinta, hah cinta lagi?? haha bkn bkn, sekarang ni memanglah ak selesa sangat xd gf ape semua and kawan dengan semua sebanyak yang mungkin. tp sekarang ak ade prasaan*feel that you can't control. yah its true, sbb baru2 ni memangla ak pnye prasaan kat sorg ni. critenye, dia ni memanglah ak dah lame perhati. lame jugak lah actually, then dia ni ak sangatlah confius statusnye. dtambah pula, orang yg dia rapat membe ak sendiri jugak. i don't know what to do next, takot tindakan aku ni effect dua2 orang ni. even ak rase mcm dpt 'greenlight' tapi kekadang mcm tak. ak takot sangat nak kacau rumah tangga orang ni. tu jenis aku! okey end of story, the thing is ak memang tak nak amek risiko lagi.

okey, then another story is about mimee shafina my only true bestfriend. nak crite dari awl niyh :P okey mula mula ak kenal dia ni ofcourse dari kelas. first impression dlu, ishh dia nih mesti jnis cerewet punya orang, cepat marah and macam-macam lah*mimi jangan marah :P then lepas tu ak mula rapat dengan dia sbb time tu dia couple dgn kawan ak jugaklah kan. so memang ak slalu jugak lah kan ikot dorg dating ape semua and bila makin rapat days by days. dia mula share lah masalah dia ape semua, and sejak dari tu aku jadi a good listener to her. ape ape sahaja aku akan dengar and try cri solution to settle it. then, month go to years. so ak nak ckp yang, ak nampak ape yg dia lalui sepanjang dia kenal dgn aku and dia nampak ape yg ak lalui selama niyh. yeah, we sharing things dari pasal relationship and sampailah family. and paling best kitorg akan saling ingat mengigatkan sesame sendiri, contohnya pasal solat and semua benda lah :)

the main point here, ak nampak perubahan dia selama ak kenal dengan dia. so first impression ak dulu dah hilang mcm tu dari ape yg ak nampak selama ni. ak sangatlah bersyukur and the big thing is kita tak akan kenal orang tu if tak besame dlm jangka masa yg lama. yang paling penting is i do care for u and harapkan hidup kau sentiasa fine and happy :)

becakap pasal masa, aku dah kenal dengan dia nak dekat 3 tahun. then bru2 ni ttbe ak terfikir 'ak nak kawan dengan dia sampai tua' then i told her.hahaha dia cakap 'asal lak tak berani pulak?' ok logic kat sini tak kan lah da lame kenal tak de perasaan langsung kan??? ok selama ni memang aku ikhlas sangat sangat berkawan dengan dia. bestfriend and girlfriend is two different thing right?? and aku yakin, aku boleh buat macam tu sebab aku percaya selagi kita ikhlas dengan orang tuh. perasaan cinta or sayang tak akan timbul dengan tiba2 kecuali dengan kuasa tuhan. and and, tadi dia bgtau dia risau if.. tiba-tiba ada perasaan nanti macam mane?hahaha, bukan sekarang, tapi nanti suatu masa. aku dengan confidentnya jawab 'jangan risaulah, tak akan ade punya. kita da kawan berapa lama dowh, compem aku jadi pengapit kau punyelah' hahahahahha :D tetapi selama aku kenal memanglah aku berani jamin yang dia tak ada perasaan langsung kat aku, and aku pun tak ada perasaan langsung kat dia. TAPI sekarang memang aku boleh cakap, masa yang menentukan tapi apa yang aku harapkan memanglah aku nak jadi kawan dia yang paling dekat, yang boleh share everything pasal hidup masing-masing tanpa rahsia rahsia. and sangatlah terbayang if panjang umur nanti sampai ke tua lah aku akan jadi kawan dia dunia akhirat. aku tak tau sebab apa aku fikir macam tu, maybe sebab sebelum ni memang aku tak pernah cuba buat perjanjian macam ni kat sape-sape sekalipun.

AND PALING AKU BERHARAP SEKALI NANTI, AKU NAK KITA MASING-MASING BERJAYA DALAM HIDUP EVENTHOUGH REZEKI SEMUANYA DI TANGAN TUHAN AND WE SHOULD TRY OUR BEST TO ACHIEVED IT, AND YOU'LL BE MY BESTFRIEND UNTIL 50 AND SAMPAI AKHIR HAYAT*sebab time tuh aku nak kita ingat balik apa yang kita dah janji sebelum ni :P. AND AKU AKAN CERITA BENDA NI SEMUA KAT ANAK CUCU AKU NANTI, INSYALLAH :)

No comments:

Post a Comment